Turné do Švýcarska

07.05.2013, 09:26, Jiřina Kalivodová

10. dubna v časných ranních hodinách vyrazil autobus plný SVATOBORŮ na dlouhou cestu k přátelskému sboru do švýcarského Uetendorfu. Cesta vedla přes Bavorsko k první zastávce v Kostnici. To bychom nebyli Češi, abychom nezazpívali „Čechy krásné“ u památníku Mistra Jana Husa na místě, kde byl upálen.

První noc jsme strávili už ve Švýcarsku v Amriswilu. Tady o nás pečovala rodina pana Švece, syna českého emigranta. Snažili jsme se jim jejich pohostinnost vynahradit alespoň koncertem v kostele. Podle reakcí publika se repertoár líbil.
Druhý den ráno jsme hostitelům poděkovali i písničkou a vyjeli na zbývající část cesty. Další zastávka byla v Luzernu. Prošli jsme se po Kapličkovém mostě, bohužel ještě nezkrášleném známou květinovou výzdobou, a pak pokračovali do hlavního města Bernu. V hradním příkopu se povalovali čerstvě probuzení medvědi a počasí se začínalo zlepšovat. Pomalu jsme začali rozepínat zimní kabáty, ve kterých jsme z Čech vyráželi. V chrámu sv. Vincence jsme zazpívali Rorando, došli k parlamentu a pokračovali kolem kašen/ Pepíka nejvíce zaujal „Pojídač dětí“ – snad ne inspirace pro dětský sbor/, domu ve kterém Albert Einstein vymyslel teorii relativity a orloje zpět k autobusu.
To už byl před námi jen nejkratší úsek cesty. Za necelou hodinu už nás vítaly česky psané plakáty v Uetendorfu. Přivítání bylo opravdu srdečné, zpívání obou sborů střídaly uvítací proslovy prezidenta sboru a starosty města. Ti, kteří už zpívají delší dobu, se zdravili se starými známými, vždyť sbor je v Uetendorfu již potřetí a město je partnerským městem Sušice.
V dalších dnech pro nás hostitelé zorganizovali dva výlety. Jeden do překrásného údolí Emental, navštívili jsme proslulou výrobnu známého sýra, největší zdejší sušenkárnu a ochutnali asi sto druhů sušenek. Druhý výlet do blízkého Thunu, procházka historickým centrem a k jezeru, podle něhož je město pojmenováno. Všude nás vítá krásné počasí, kvetoucí prvosenky, narcisy. A všude také zní náš zpěv.

V sobotu 9. dubna odpoledne nás čekal největší koncert v kostele v Uetendorfu. Nejprve jsme uvedli na scénu naše hostitele. Sbor v Uetendorfu je mužský, a tak každá naše zpěvačka si vedla jednoho švýcarského zpěváka. V první polovině koncertu zazněly spíše vážnější skladby a druhou polovinu jsme vyplnili tancem a zpěvem naší oblíbené „My fair Lady“. Koncert zakončili hostitelé a zpěv společné písně „Es burebyebli“. Po koncertě nás hostitelé pozvali na vynikající večeři a společenský večer, kde zazněly písně obou sborů, které se do koncertu nevešly.
Další den ráno už loučení, mávání a odjezd zpět. Švýcarsko bylo krásné, počasí nám přálo a vracíme se domů a do jara. Jako při každém návratu nás dojímá, když sjíždíme od Dobré vody a vidíme Svatobor. My Svatobor vidíme náš Svatobor. Tak zase příště až povezeme naši hudbu jinam

« Zpět

Diskuse: "Turné do Švýcarska"